З досвіду роботи


ІЗ  ДОСВІДУ  РОБОТИ  МЕТОДИСТА
ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей ім.І.Г.Боровенського»
Рафальської Раїси Іванівни

В ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей ім.І.Г. Боровенського» я працюю методистом з 2007 року, маю загальний педагогічний стаж 30 років, на посаді методиста – 13 років.
Вся моя робота, як методиста, спрямована на реалізацію проблеми:  “Ефективна система методичної роботи - шлях розвитку професійної майстерності педагогів”,  яка підпорядкована єдиній методичній проблемі всього педагогічного колективу:
«Розвиток інноваційного освітнього середовища ліцею з метою підготовки висококваліфікованих робітників здатних до успішної самореалізації в суспільстві».
Основне своє завдання як методиста вбачаю у раціональному плануванні та ефективній організації системи методичної роботи з педагогічними працівниками ліцею, спрямованої на зростання їх професійної майстерності.
Кожен навчальний рік починається з планування. Розроблено форму плану роботи методичних комісій. Оновлено паспорт методичного кабінету та  план роботи методичного кабінету. Складені плани інструктивно-методичних нарад, план роботи школи молодого спеціаліста. Складені графіки відкритих уроків, предметних тижнів, конкурсів професійної майстерності, графік внутріліцейного контролю, графік взаємовідвідування уроків. Організовано роботу творчих груп: шкіл ППД, майстер-класів.
Плануючи методичну роботу з інженерно-педагогічними кадрами,  вивчаю і аналізую  можливості і потреби кожного педагога, майстра виробничого навчання.
Організацію  методичної роботи розпочинаю з педагогічного діагностування. Це дає можливість виявити кращий досвід та недоліки в організації  навчально-виробничого процесу в ліцеї  і на цій основі спланувати методичну роботу з педагогами, врахувавши індивідуальні особливості і професійний рівень кожного викладача і майстра виробничого навчання.
Надаю диференційовану методичну допомогу кожному педагогічному працівнику.
Координую  роботу методичних комісій відповідно до єдиної методичної проблеми. Керують ними компетентні, досвідчені  викладачі і майстри виробничого навчання, які є головними моїми помічники в організації та проведенні методичної роботи
Контролюю рівень підготовки та проведення  методичних заходів: відкритих уроків, предметних тижнів, предметних гуртків.
Приділяю значну увагу роботі педагогічного колективу з обдарованими учнями:  координую організацію та проведення ліцейних олімпіад, конкурсів професійної майстерності; підготовку учнів до обласних та міжнародних конкурсів, підготовку до ЗНО.
 Проводжу  роботу по вивченню, узагальненню та впровадженню перспективного педагогічного досвіду викладачів і майстрів виробничого навчання ліцею. Кращий досвід педагогів, творчі здобутки педагогічного колективу широко пропагуються в ліцеї шляхом проведення різних методичних  заходів. Ефективно та корисно проходять педагогічні читання, творчі звіти педагогів, що атестуються, які представляють свої портфоліо у формі мультимедійних презентацій.
Організовую роботу інструктивно – методичних нарад, педагогічних читань, засідань методичних комісій, роботу шкіл передового педагогічного досвіду. Керую роботою школи молодого спеціаліста.
Контролюю своєчасність підвищення кваліфікації педагогічними працівниками.
Здійснюю супровід атестації педагогічних працівників ліцею.
 Для забезпечення атестації педагогічних працівників складені перспективні графіки атестації, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників, розроблено план заходів з проведення атестації та критерії до кваліфікаційних категорій, педагогічних звань.
Велику увагу зосереджую  на впровадження у освітній процес інформаційно-комунікаційних  технологій, вважаю, що це сприяє  професійному зростанню педагогів та виводить їх  на принципово новий, якісний фаховий  рівень.  
З метою реалізації єдиної методичної проблеми ліцею та  підвищення інформаційної компетентності для викладачів і майстрів виробничого навчання організовую і проводжу  практичні семінари, індивідуальні консультації по оволодінню сучасними комп’ютерними технологіями. Організовую  та надаю практичну і консультативну допомогу педагогічним працівникам  з підготовки та впровадження  електронних засобів навчального призначення.
 Як результат, викладачі і майстри виробничого навчання ефективно впроваджують комп’ютерні технології на своїх уроках: готують мультимедійні презентації, відеоматери, методичні розробки, роздатковий матеріал до уроків, поєднуючи різні джерела інформації.

Розпочато впровадження нової інноваційної технології за напрямком STEM-освіти та організовано її методичний супровід. 
Традиційні форми методичної роботи  наповнилися новим змістом, впроваджуються інноваційні форми роботи. З метою підвищення професійної компетентності педагогів ліцею з питань STEM – технологій, в закладі освіти було проведено педагогічні читання на тему: «STEM – навчання як освітній ресурс ХХІ століття», де викладачі і майстри в/н ліцею  ознайомилися із новими комп’ютерними  засобами для запровадження STEM-орієнтованого навчання та нормативно-правовим забезпеченнямзапровадження STEM-освіти.
Роботу методичних комісій ліцею було спрямовано на оволодіння і  запровадження STEM-технологій як під час уроків, так і в позаурочній діяльності з икористанням досвідому педагогів-новаторів, які здійснюють освітній процес на засадах інтеграції за матеріалами STEM-школи  у STEM-заходах (МАН, конференціях, конкурсах, вебінарах та ін.).

Головним осередком організації методичної роботи є методичний кабінет, де зібрано все необхідне для того, щоб педагоги могли постійно удосконалювати свою професійну і педагогічну майстерність: картотека передового педагогічного досвіду; виставки методичної літератури, кращих відкритих, уроків та позаурочних заходів; матеріали конкурсів фахової майстерності, методичні розробки педагогів ліцею (посібники, рекомендації, міні-конспекти, створено електрону базу переліку методичних розробок, посібників, дидактичного матеріалу, презентацій, відеоматеріалів педагогів ліцею тощо.
Узагальнюючи  діяльність педагогічного колективу над єдиною методичною проблемою, підготувала:  звіти  по методичній роботі, картотеку матеріалів педагогічного досвіду працівників ліцею, методичні розробки:
Методичні рекомендації “Діагностика професіоналізму педагогів – основа методичної роботи в ПТНЗ”
Методичні рекомендації “Комлексно-методичне забезпечення  предмету”
Методичні рекомендації “Портфоліо педагогічного працівника”
Глосарій “Інноваційні технології"
Методичний  бюлетень  “Написання методичних розробок”
Електронний варіант посібника  “Види, періодичність, обсяг технічного обслуговування і ремонту тракторів та сільськогосподарських машин»
Методичні рекомендації «Створення мультимедійних презентацій для навчального процесу»
Постійно працюю над підвищенням свого професійного рівня, над вдосконаленням форм і методів роботи. Беру  участь у обласних секція та онлайн-семінарах,  вебінарах, які організовує і проводить  НМЦ ПТО у Полтавській області. 
Готую і подаю матеріали до районної газети «Решетилівський вісник», інформаційного збірника “Освітній простір”, до  журналу «Профтехосвіта України», на веб-сайт ліцею, на методичний портал.
Позитивні результати участі педагогів та учнів ліцею у конкурсах професійної майстерності та олімпіадах свідчать про те, що, завдяки раціональному плануванні  та ефективній організації системи методичної роботи в навчальному закладі, фаховий рівень педагогів  ліцею значно зріс  та підвищився їх творчий потенціал. 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Міжнародна науково-практична інтернет-конференція      30 жовтня 2019 року на базі Білоцерківського інституту неперервної професійної о...